Ads 468x60px

6/14/2012

Vitamin untuk Anak. Pelaburan terbaik


Seawal usia berapa tahun perlu diberikan vitamin kepada anak2? ..Hmm.... Rasanya semua tahu pemakanan yg berzat dan berkualiti amat penting supaya otak dapat berkembang. Untuk menjawab soalan tadi, ianya subjektif kerana setiap ibu tahu ape yg terbaik utk anak masing2..jadi sila nilaikan sendiri gaya hidup pemakanan anak2 anda..

Sebab tu, saya berikan beliau makanan tambahan seawal usia menghampiri 2thn sehingga lah ke hari ini dah nak masuk 6thn umurnya.. Saya hanya berikan Omega (kapsul minyak ikan), MealShake .. dan apabila dia berusia 4thn++, saya konsisten berikan tambahan vita C chewable.. Dan ingat ya vitamin untuk anak ni hanyalah sebagai makanan tambahan, bukan makanan utama. Ia berfungsi menampung mana yg kurang, melengkap2kan mana2 nutrisi yg tak lengkap... Dan alhamdulillah..saya berpuas hati dengan perkembangannya... Hasilnya bukan dalam sekelip mata.. Seperti bayi, bukan membesar sekelip mata.. Begitu juga kesan makanan tambahan kanak2...vitamin Shaklee yang sesuai untuk anak- anak:- 
Ini lah favorite saya...mmg ramai customer2 saya yang belikan utk anak masing2.. Inilah vitamin lengkap untuk anak2.. Makanan tambahan ni hanya menampung mana2 yg kurang..
 
 
Meal Shakes
-Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
-Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
- Rendak lemak dan rendah glisemik
-Sumber protein dan kalsium
-Mengandungi fiber untuk tangani sembilit anak2
-Sesuai untuk anak2 yg obes juga
...
... -Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur

Nota : Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.

OmegaGuard
-Penting bagi perkembangan dan fungsi otak
- Meningkatkan sistem imunisasi
- Menapis segala virus dan bacteria daripada badan.
- Kanak-kanak yang mengambil Omega-3 sedari kecil dapat mengurangkan jangkitan pernafasan.
  • Penting bagi perkembangan dan fungsi otak dan keupayaan retina (mengoptimakan pengelihatan untuk proses berfikir & melihat).
  • Menapis segala virus dan bacteria daripada badan.
  • Utk sistem imun badan, membaik pulih sel, sistem pencernaan,mengawal suhu badan.
Chewable Vita-C @ 100mg
-Menguatkan Fungsi Imunisasi. Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.
-Membantu mengekalkan pertahanan semulajadi tubuh badan
-Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Ia sangat penting bagi gigi yang kuat dan gusi yang sihat
-Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
-Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan

Vita-Lea® for Children Chewable
-Menyediakan 19 vitamin dan mineral penting
-Sumber kalsium untuk pembinaan tulang
-Baik untuk kesihatan
-Sumber harian tambahan bagi vitamin B


Akhir kata,... Jika kita mampu membeli pakaian, brg mainan, buku, dan mcm2 utk anak kita.. tak salah jika peruntukkan sebahagian duit utk perkembangan minda dan fizikal anak2..Ianya pelaburan terbaik

Anda bagaimana? Masih tercari2 vitamin untuk anak anda?

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...