Ads 468x60px

6/18/2012

Masalah rambut gugur? Inginkan rambut yg lebat, hitam, bersinar? set ProSante jalan penyelesaiannya




Masalah rambut gugur.. bukan masalah pelik ya..selalu sangat saya dapat soalan2 dari customer2 baru. ..customer2 lama.. tentang masalah ni.. Hmm.. Basically, antara sebab2 keguguran rambut adalah...sila baca 3 fakta dibwh... (3 fakta dibwh ni saya copy dari blog Aula,sumber :link ini )
 
1) Penurunan mendadak Estrogen selepas bersalin: Kandungan Estrogen yang tinggi semasa mengandung menyebabkan pembentukan scalp rambut yang sihat dan ia mengunci akar rambut dengan kuat maka pertumbahan rambut berlaku dengan baik. Tetapi sebaik sahaja bersalin penurunan kadar estrogen secara mendadak menyebabkan akar rambut longgar dan mudah gugur.

2) Pengambilan makanan berproses sebagai diet harian: Rambut juga seperti rumput hijau di padang, perlukan bekalan nutrient dan air yang cukup agar ia tumbuh subur. Pengambilan diet dengan makanan berproses menyebabkan badan kita sukar untuk menerima nutrient yang cukup untuk berfungsi. Otak akan menghantar gelombang untuk mengambil nutrient dari rambut kerana rambut secara amnya tidak mempunyai fungsi penting dalam meneruskan aktiviti harian. Kerana kekurangan nutrien seperti zinc, zat besi, protien dan lain-lain menyebabkan rambut kusam dan akhirnya gugur.

3) Stress: Stress memerlukan banyak B-complex, maka dengan kurangnya B-complex dalam tubuh makan zat ini akan di serap seperti di atas dari Rambut. Stress juga menyebabkan sekatan pada salur darah yang menyukarkan penyaluran nutrient kepada rambut.

______________________________
Jadi anda renung2la apa yg silap.. apa yg kurang.. pendek kata..amalkan gaya hidup yg sihat dan seimbang...semuanya tak tumbuh dalam satu malam... Jika nak amalkan mkn suplemen ,pastikan anda memilih protin, multivitamin, Zinc, B Complex, Vitamin C kerana vit2 ini perlu utk pertumbuhan rambut yg hitam , lebat, bersinar... dan oh ya.. Lecitin juga membantu rambut anda jadi hitam dan bersinar... dan konsisten ambil selama sekurang2nya 90hari. Kenapa 90hari? kerana sel dlm tubuh hidup antara 90 hingga 120hari. maka perlu masa utk sel menerima dan menyerap dgn baik semua vitamin yg kita ambil. Bukannya harini mkn multivit, harini pakai syampoo.. esok tu rambut terus lebat bersinar2.. sah2 tipu kan.. Dan dari segi luaran..boleh amalkan pakai syampoo yg nonchemical seperti set rangkaian penjagaan rambut Shaklee.. we call it Prosante.. saya juga menggunakannya dah lebih setahun..Memang bestt.
 
sumber: www.mamafaiz.com 

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...