Ads 468x60px

10/01/2012

Shaklee GLA & Doa: Ovarian Cyst Kecut!

Dilla mula mengetahui kewujudan Cyst di dalam ovarinya yang bersaiz 5 cm ketika check-up sebulan selepas bersalin, dan hampir-hampir perlu menjalani pembedahan. Namun, berkat kesabarannya mengamalkan suplemen Shaklee GLA Complex, dan tidak lupa Doa kepada Allah, Alhamdulillah, cyst Dilla kini telah mengecut ke 1.4 cm!


"dulu 5.73 cm..pastu kecut 5.03cm...2.73cm...arini 1.4cm"
Menurut kata Dilla:

"Petang tadi pegi klinik untuk scan cyst ovariku...kali terakhir scan pada julai lalu, 2.73cm...dan hari ini, 1.4cm!...Syukur Alhamdulillah.....

Doc: Bagus ye, cyst dah kecut...Mcm mana tu? memang xde ubat utk kecutkan cyst ni...

Dila: Err...saya cuma amalkan makan supplement...Shaklee GLA..

Doc: Bagus! Tak payah operate...tak elok pun operate-operate ni...

Alhamdulillah, sesungguhnya Allah jugalah yang berkuasa mencipta dan menghilangkan sesuatu..."


Doa yang diamalkan untuk bantu mengecilkan cyst nya:

" Wahai Allah yang maha mengecilkan benda yang besar dan maha membesarkan benda yang kecil, kecilkanlah pada dia (sebut nama pesakit). Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani...."

*Doa ini dibaca pada segelas air lalu diminum 2 kali sehari.


* Kredit kepada Dila. Boleh baca lanjut mengenai Cysts nie di blognya.


Apakah Ovarian Cysts?

Ovarian Cysts adalah nama yang diberikan kepada cyst atau poket yang berisi lendir/air yang terjadi di dalam atau dipermukaan ovari. Ia adalah kejadian yang kerap berlaku dan kebanyakkannya wanita tidak menyedari yang mereka mengalaminya ia jarang memberikan simptom atau gejala.

Walaubagaimanapun, kehadiran ovarian cyst mungkin menunjukkan sistem peranakkan yang bermasalah dan berkaitan dengan masalah ketidak-suburan anda.

Cyst sebenarnya berkait-rapat dengan proses reproduksi wanita. Follicular cysts adalah cyst-cyst yang mengandungi telur dan apabila ia matang, ia akan pecah untuk melepaskan telur untuk persenyawaan. Kadang-kadang, cyst-cyst lain juga boleh tumbuh di dalam ovari dan cyst inilah yang selalu memberi masalah.


*Kredit kepada alamhamil.com

Mengapa GLA Complex?

GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.

GLA atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual (haid tidak teratur), monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis. Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.

Kepada rakan-rakan wanita yang pernah mengalami masalah ketumbuhan cyst ini, ingin kami sarankan agar mencuba & meneruskan pengambilan Shaklee GLA dengan konsisten dan istiqamah. Insya Allah.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

credit to http://www.genkimomma.net/2011/11/shaklee-gla-doa-ovarian-cyst-kecut.html

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...