Ads 468x60px

10/03/2012

Omega Guard dan kanak2


Anak yang pintar sememangnya impian setiap ibu bapa. Dari dalam rahim, pelbagai cara & doa diamalkan supaya anak yang bakal lahir cerdik dan bijak. Setelah lahir ke dunia, ibu bapa teruskan usha mereka mencari cara untuk meningkatkan daya pemikiran anak-anak mereka, memperbaiki tingkah laku dan menetapkan asas bagi kesihatan jantung sepanjang hayat. Tindakan yg bijak yang mereka perlu dan mesti ambil adalah dengan memilih makanan tambahan yang mgandungi minyak ikan.

Minyak ikan menyediakan rantaian omega 3 yang lebih panjang asid lemak EPA(asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic). DHA adalah rantaian asid yang paling banyak lemak dalam sel-sel otak dan retina, dan mendapat dengan permulaan yang baik dalam kehidupan dengan tahap yang tinggi DHA telah dikaitkan dengan penglihatan yang lebih baik, lebih baik keupayaan pembelajaran dan pembangunan tingkah laku yang lebih baik.

Dalam satu kajian, bayi yang diberi DHA ditambah formula untuk 6 bulan pertama kehidupan mempunyai skor IQ yang ketara lebih tinggi pada 4 tahun jika dibandingkan dengan bayi unsupplemented. Di Universiti lain baru-baru ini kajian Texas, segolongan bayi sihat diberi yang ada formula DHA manakala segolongan lagi diberi susu tanpa formula DHA sehingga umur 12 bulan. Pada umur 18 tahun bulan kumpulan DHA mempunyai pembangunan mental dan skor bahasa yang lebih unggul berbanding dengan bayi tanpa formula DHA.


Kajian menunjukkan bahawa kanak-kanak dengan ADHD biasanya mempunyai kepekatan asid lemak omega 3 yang jauh lebih rendah. Di Universiti Oxford di UK, Dr. Alexandra Richardson mendapati kanak-kanak dengan kecenderungan dyslexia dan ADHD mengalami peningkatan penumpuan yang lebih baik, kurang keresahan dan kurang bertingkah laku yang merisaukan selepas tiga bulan pengambilan minyak ikan omega 3 .

Dalam satu trial oleh Dr. Richardson, kanak-kanak yang mempunyai tingkah lakuoppositional defiant behavior dan attention deficit , yang sering mempunyai kesukaran membaca, mempunyai peningkatan yang ketara dalam tingkah laku mereka dan bacaan mereka dan skor ejaan selepas 15 minggu daripada suplemen EPA. Pendekatan beliau menggunakan 170 mg DHA plus 558 mg EPA.

Penyelidik Jepun mendapati bahawa apabila menggunakan yang lebih tinggi omega 3 dengan 514 mg DHA bersama 100 mg EPA setiap hari selama 60 hari di kalangan kanak-kanak yang berumur tahun 6-12, kanak-kanak yang mendapat rawatan menunjukkan pengurangan ketara dalam kelakuan agresif berbanding dengan kumpulan kawalan.


Terdapat lebih banyak sebab untuk meningkatkan pengambilan kanak-kanak DHA dan EPA. Kanak-kanak dengan tahap DHA yang tinggi lebih jarang mendapat jangkitan pernafasan dan juga kurang kecenderungan pada alahan dan ekzema.

Akhir sekali, sumbangan EPA dan DHA juga begitu berguna untuk kesihatan jantung. Memiliki “Index Omega” 8% atau lebih baik, yang ditentukan oleh ujian darah “Omega Indeks”, mengurangkan 90% risiko insiden penyakit jantung.

Kanak-kanak memerlukan pengambilan kira-kira 500 mg gabungan EPA dan DHA setiap hari.

OmegaGuard™
OmegaGuard membekalkan asid lemak omega 3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega 3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.*

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega 3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*

Source :

Article : http://www.naturalproductsinfo.org/index.php?

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...