Ads 468x60px

10/25/2012

Antara kesihatan dan kekayaan dalam hidup

Ada satu pepatah sering menyebut , kalau kita hilang harta kita akan rasa kehilangan sesuatu. Tapi kalau kita kehilangan kesihatan , kita akan rasa kehilangan segala-galanya.

Jadi kesimpulannya di sini , kesihatan itu lebih berharga daripada harta kerana kesihatan itu tidak boleh di tukar ganti dengan harta mahupun dengan wang ringgit. Jadi jagalah kesihatan ketika ia masih ada .

Kalau dah hilang kesihatan nanti , harta banyak tinggi menggunung pun dah tak memberi erti.


Bermulalah dari hari ini umtuk menjaga kesihatan anda dan keluarga secara optimum.




jika anda mempunyai kekangan kewangan anda hanya perlu ambil 3 jenis vitamin ini sahaja sudah memadai. Harganya???? Jika dikira dengan teliti mmg sangat murah untuk sesuatu yang sangat penting iaitu KESIHATAN. Tak percaya??? Harga ketiga2 vitamin itu cuma sekitar RM 1.50 untuk kegunaan sehari dan hanya RM 45 sebulan. Murah kan??? Saya yakin ramai yang mampu. Kenapa saya sarankan 3 jenis vitamin diatas???


Vita-Lea (multivitamin)- Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman dan produk berunsurkan tenusu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

B-Complex - Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, anti stress (sebagai penenang), membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa (mood baik..) Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

Buat pengetahuan semua, Vitamin B-Complex Shaklee terdiri daripada 8 kumpulan vitamin B. Apa dia 8 B tersebut dan contoh sumbernya ?


B1 : Thiamin - hati, buncis, , asparagus, salad, paprika dan bijirin.

B2 : Riboflavin - hati, yis, susu telur, brokoli dan bijirin yang tidak dikisar.

B3 : Niacin - tuna, salmon, ayam, asparagus dan zucchini.

B5 : Panthothenic acid - biji bunga matahari, brokoli, cendawan, tomato dan strawberi.

B6 : Pyridoxine - hati, daging, ikan, telur dan keju.

B7 : Biotin - selada, kubis, tomato dan telur.

B9 : Folic Acid - bayam, kekacang, jus oren dan sayuran berdaun hijau.

B12 : Cyanocobalamin - hati, daging, ikan, telur, keju dan ayam.


Vitamin C - Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi ibu. Kulit makin bersih, cerah & cantik. Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik.


Jadi dengan hanya mengamalkan 3 jenis vitamin ini anda sudah memenuhi keperluan nutrisi badan anda walaupun anda bukan penggemar sayur atau apa jua makanan yang menjadi sumber kepada vitamin2 yang diperlukan oleh badan. Mudahkan????

Memang mudah. Sekarang anda hanya perlu pilih untuk mencegah atau mengubati?


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...