Ads 468x60px

10/08/2012

DTX Complex Untuk Kesihatan Hati

HATI merupakan antara organ terpenting di dalam tubuh. Di antara fungsi HATI ialah:



Tukar makanan kepada tenaga.

Kawal pembekuan darah, pengeluaran & perkumuhan kolesterol, dan kawal penyimpanan lemak.

Hasilkan hempedu – bahan yang membantu anda menghadam makanan & menyerap nutrien-nutrien penting.

Bantu dalam menolak jangkitan-jangkitan dengan menghasilkan faktor-faktor imun, serta menyingkirkan bakteria dari dalam darah.

Menyimpan viamin penting, tenaga & mineral, serta merembeskannya ke dalam darah apabila diperlukan.

HATI turut memainkan peranan utama di dalam penyahtoksikan (detoxification) dengan memetabolismekan dan memisahkan dadah, alkohol dan toksin-toksin alam sekitar.

Apabila sistem penyahtoksikan semakin tepu, toksin yang terkumpul akan menyebabkan keletihan, sakit kepala, rasa loya dan pening, dan adakalanya mewujudkan masalah kulit seperti jerawat.



Shaklee DTX Complex menyediakan sokongan pemakanan untuk fungsi hati yang sihat dengan satu formula unik herba-herba dengan antioksidan dan aliran hempedu yang diperkaya*.

Gabungan unik bahan botani dalam Shaklee DTX Complex menyokong kesihatan dan fungsi hati dengan dua cara:

(1) Ekstrak biji benih Milk Thistle, biji benih Schizandra Chinensis dan cendawan Reishi mempunyai ciri-ciri antioksida, menawarkan perlindungan untuk sel-sel hati dan dipercayai dapat meransang sintesis protein bagi pemulihan dan pembentukan semula sel-sel hati*.

(2) Pati Dandelion, Kunyit dan Artichoke membantu mengekalkan aliran hempedu normal, menyokong satu daripada organ (hempedu) yang diperlukan untuk mengeluarkan sebatian-sebatian toksik daripada tubuh*.

Amalkanlah cara hidup sihat! Sayangilah HATI anda!!!



0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...