Ads 468x60px

5/24/2012

Masalah Kesuburan

MASALAH SUKAR DAPATKAN ZURIAT.

Definisi Ketidaksuburan:Sekurang - kurangnya setelah setahun mencuba untuk hamil dan yang sering mengalami keguguran.

Penyebab Ketidaksuburan:1. Masalah ovulasi merupakan penyebab ketidaksuburan wanita kerana tiada telur yang akan disenyawakan.
2. Tanda - tanda wanita yang tidak berovulasi secara normal termasuklah haid tidak tetap atau tidak datang haid.

Penyebab lain :1. Saluran falopio terhalang dengan penyakit radang pelvik dan endometriosis.
2 Masalah dengan rahim seperti fibroid atau cyst.

Selainnya umur, stress, pemakanan seharian yang tidak elok, latihan olahraga, terlebih berat badan atau terlalu kurang berat badan, merokok, alkohol, penyakit kelamin dan masalah kesihatan yang disebabkan hormon.
sila baca sini untuk maklumat lanjut


Kaitan antara kitaran haid normal dan kehamilan
Tubuh badan serta organ peranakan yang sihat bagi wanita juga memainkan peranan penting dalam usaha ini.  Kitaran haid yang normal sangat penting kerana ovulasi hanya berlaku selepas hari ke 14 daripada kedatangan darah haid hari pertama.

Cadangan Suplimen
GLA complex sangat bagus utk kesuburan..bagus diambil jika ingin cepat hamil

Apakah kaitan antara Gamma Linolenic Acid (GLA) dan masalah kesuburan ( infertility)??? Jom lihat fakta ini :

Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).
Bagaimana GLA Complex membantu anda untuk cepat hamil?
 
GLA (gamma linolenic acid) menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1.

GLA perlu diberhentikan pengambilan sebaik sahaja anda disahkan mengandung kerana ianya boleh memberikan kontraksi pada rahim dan meningkatkan risiko keguguran di awal kehamilan.


PERINGATAN:
Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja.Kesan terhadap setiap individu mungkin berbeza. Taraf kesihatan anda suami isteri juga turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...