Ads 468x60px

8/01/2012

Meningkatkan Sistem Imun Badan dengan Nutriferon


Tubuh manusia sentiasa berhadapan dengan serangan dari berjuta-juta mikroorganisma yang berada di sekeliling kita, sebab itu ia adalah penting untuk melindungi sistem imun anda sepanjang masa. ini gunanya falsafah ni cegah sebelum parah...

Apa yang boleh anda lakukan untuk membantu mengekalkan sistem imun anda sihat dan bersedia untuk melindungi badan anda daripada jangkitan? Untuk menjawab soalan ini, Shaklee Corporation baru-baru ini membentuk Pusat Penyelidikan Daya Tahan Penyakit, yang menawarkan tip-tip penting:

Mencari jalan untuk berehat.
Kerana tekanan menghasilkan banyak kesan yang berlainan ke atas sistem endokrin, saintis percaya bahawa fungsi imun boleh dikurangkan oleh tekanan kronik. Terdapat beberapa teknik untuk membantu anda berehat, seperti bernafas dalam atau yoga, yang boleh mengurangkan tekanan mental dan fizikal serta menurunkan tekanan darah dan melambatkan kadar denyutan jantung anda.

Tidur yang cukup dan berkualiti.
Selain meninggalkan anda berasa lembap, cepat marah dan pelupa, tidur tidak mencukupi sementara boleh mengurangkan aktiviti sel-sel tertentu dalam sistem imun anda sehingga 50 peratus. Berusaha untuk mendapatkan 7-8 jam tidur setiap malam.

Dapatkan nutrisi yang baik untuk sistem imun anda.
Tidak mendapat kalori yang cukup dan terlalu banyak lemak boleh melemahkan tindak balas imun. Ini adalah satu sebab penting mengapa pakar pemakanan mengesyorkan diet yang seimbang yang termasuk banyak buah-buahan, sayur-sayuran, produk tenusu rendah lemak, dan bijirin penuh.

Aktif secara fizikal.
Senaman yang kerap membantu menguatkan sistem imun anda, sistem kardiovaskular, jantung, otot, dan tulang. Menjadi aktif juga merangsang pengeluaran endorfin, meningkatkan fungsi mental, tumpuan dan perhatian, dan prestasi kognitif, menurunkan kolesterol, dan tekanan darah, dan mungkin lebih rendah kortisol dan hormon tekanan yang lain.


Fakta tentang Nutriferon Shaklee

>>>>Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima
Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima.

>>>>Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan
Dr. Kojima berjaya mencipta NutriferonTM selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain.

>>>>NutriferonTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Fungsi utama nutriferon adalah menggalakkan pengeluaran interferon iaitu protein semulajadi dalam badan kita. interferon ini membantu melindungi tubuh daripada pendedahan harian kepada berjuta-juta kuman yang mungkin boleh membawa kepada jangkitan yang serius. Diaktifkan apabila virus yang menyerang menyerang sel, interferon isyarat sel-sel jiran kepada tindakan dan mencetuskan mekanisme ketahanan mereka. Interferon juga mengaktifkan sel-sel imun lain yang membunuh menyerang patogen.

Kerana interferon memainkan peranan yang penting dalam kesihatan imun, Shaklee Corporation meningkatkan kesedaran mengenai NutriFeron ™, suplemen diet baru yang meningkatkan pengeluaran badan interferon sendiri - secara semula jadi. Saintis Jepun yang asalnya menemui interferon dalam badan - Dr. Yasuhiko Kojima di Tokyo University - dibangunkan NutriFeron selepas lebih 40 tahun penyelidikan tentang sebatian semulajadi yang menyegarkan interferon.

sumber: http://naturalnutrition4health.com/Interferon/tips_boosting_immune.htm

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...